André Hummel

André Hummel

Partner bij Koopman

Per dag heeft Koopman Cargo honderden ritten. Deze worden weggezet door chauffeurs van Koopman, maar ook door partners. André Hummel, uit het Zuid Limburgse Sint Geertruid, is al een ruime tijd partner bij Koopman.

Als partner bij Koopman ben je een eigenrijder, maar met een contract dat wederzijds continuïteit waarborgt. Dat is bijzonder voor charters, en om die reden noemt Koopman deze eigenrijders dan ook partners. André: "Wij zijn als partners bij Koopman Cargo zelfstandig ondernemer met een eigen transportvergunning. Het verschil met een charter is dat we als partner duidelijke afspraken hebben met Koopman. Daarin is de continuïteit geregeld, maar ook de betaling en afspraken over het werk. Koopman ziet graag dat we met witte trekkers rijden, maar ik heb ervoor gekozen om de Koopman huisstijl uit te dragen. Zie het als een stukje commitment."

De transportwereld is André niet vreemd. Ze hadden vroeger thuis een transportbedrijf. Hij heeft daar nog op de planning gewerkt, maar zit uiteindelijk toch het liefste op de auto. Hij komt oorspronkelijk uit het Drentse Beilen, maar voor de liefde is hij naar het zuiden van het land verhuisd. Voor Koopman geen probleem, want ook in Zuid Nederland hebben ze meer dan voldoende werk. "Koopman heeft veel werk in heel Nederland, en ook in het zuiden. Dat betekent dat ik vanuit mijn standplaats Roermond gewoon mijn dagelijkse ritten kan doen door heel Nederland, en soms door België en een stukje Duitsland."

"

Het fijne bij Koopman is dat ik hier gegarandeerd 49 van de 52 weken werk heb, minimaal tien uur per dag en met een regeling voor wachturen en een nachtvergoeding. Waar vind je dat als eigenrijder?

André Hummel — partner bij Koopman

Gegarandeerd werk, betrouwbaar en flexibel

Koopman kan de partners gegarandeerd werk bieden voor 49 weken per jaar. Iets wat voor een eigenrijder van groot belang is, omdat het bestaand van een eigenrijder vaak onzeker is. "In mijn vorige werk reed ik met kippertrailers voor de bouw en dan was het maar net of er werk voor je was. In de wintermaanden was het dan helemaal rustig en dan moest je maar afwachten of je alles rond kreeg. Het fijne bij Koopman is dat ik hier gegarandeerd 49 van de 52 weken werk heb, minimaal tien uur per dag en met een regeling voor wachturen en een nachtvergoeding. Waar vind je dat als eigenrijder? Daar komt nog eens bij dat er altijd vlot betaald wordt binnen de afgesproken termijn. Ook dat is iets wat je bij andere bedrijven maar af moet wachten." De kernwaarden die Koopman uitdraagt, ziet André ook zeker terug in de dagelijkse omgang met de planning. "Er wordt altijd op een fatsoenlijke en sociale wijze gecommuniceerd, ook als het even tegen zit. Verder houden ze altijd rekening met je eigen situatie of wensen. Een doktersbezoekje inplannen halverwege de week? De planning zal er alles aan doen om dat te laten slagen. Zelf heb ik nu aangegeven dat ik iedere dinsdag avond graag thuis wil zijn, en ook dat wordt gerespecteerd. Het lijkt zo langzamerhand één grote lofzang maar ik heb het echt naar de zin bij Koopman."